loading...

فرش شویی

این روزها میز و صندلی ناهارخوری در اکثر منازل جزیی ثابت از دکوراسیون داخلی است. صرف غذا روی میز ناهارخوری راحت تر است و پذیرایی از مهمانان نیز با داشتن میز ناهارخوری زحمت کمتری به میزبان می‌دهد.

راهکارهایی برای تمیز کردن میز و صندلی ناهارخوری

عابد بازدید : 1018 سه شنبه 14 آبان 1398 : 11:13 نظرات (0)

این روزها میز و صندلی ناهارخوری در اکثر منازل جزیی ثابت از دکوراسیون داخلی است. صرف غذا روی میز ناهارخوری راحت تر است و پذیرایی از مهمانان نیز با داشتن میز ناهارخوری زحمت کمتری به میزبان می‌دهد. طبیعی است که پس از مدتی استفاده از صندلی‌ها، پارچه آن لک شود یا چوب حاشیه آن کثیف شود. در این مقاله راهکارهایی برای تمیز کردن میز و صندلی ناهارخوری ارائه می‌کنیم.
صندلی‌های میز ناهارخوری با روکش پارچه‌ای خیلی زودتر از مبلمان کثیف می‌شوند. احتمال ایجاد لکه‌های غذا و نوشیدنی روی آن به دلیل صرف غذا بسیار بیشتر است. مخصوصا اگر فرزندان کوچک در منزل حضور داشته باشند یا همیشه میزبان مهمانان زیادی باشید. بنابراین به طور مرتب باید آنها را تمیز کنید تا لکه‌ها کهنه نشوند. در صورت کهنگی بیش از حد لکه‌ها شاید لازم باشد از خدمات مبل شویی در محل استفاده کنید.
برای تمیز کردن لکه‌ها از روی پارچه صندلی اول باید جنس آن را بشناسید تا ماده شوینده را متناسب با آن انتخاب کنید. اگر ماده شوینده با پارچه سازگار نباشد آسیب جدی به آن وارد کرده و زیبایی ظاهری صندلی را از بین می‌برد. بسیاری از صندلی‌ها و مبلمان‌ها دارای برچسب مخصوصی هستند که راهنمایی برای نحوه شستشو روی آنها ارائه شده است.

 تمیز کردن میز و صندلی ناهارخوری


اگر صندلی فاقد این برچسب بود بهتر است مقداری از محلول شوینده را روی بخش کوچکی از پارچه صندلی که در معرض دید نیست امتحان کنید تا از آسیب نرساندن آن به پارچه مطمئن شوید.
فرش شویی عابدینی بهترین قالیشویی تهران خدمات شستشوی فرش و خشکشویی و شستشوی مبل را با استفاده از دستگاه های مدرن و مکانیزه برای شهروندان تهرانی و استان البرز انجام میدهد.

مراحل تمیز کردن صندلی‌های میز ناهارخوری

بهتر است پیش از اقدام برای از بین بردن لکه‌ها، سطح صندلی‌ها را با جاروبرقی کاملا جارو بکشید تا ذرات گردوخاک از روی آن کاملا پاک شود. از سری مخصوص استفاده کنید تا گردوخاک تمام سطح و درزهای صندلی گرفته شود. با این کار لکه‌ها نیز بهتر خود را نشان می‌دهند و در مرحله بعد می‌توانید کاملا آنها را تمیز کنید.
به طور کلی اگر هفته‌ای یک‌بار سطح مبلمان و صندلی‌های میز ناهارخوری را تمیز کنید و ذرات گردوغبار را به کمک جاروبرقی از بین ببرید باعث می‌شود عمر مبلمان شما بیشتر شده و جلوه خود را از دست ندهد.
حالا نوبت به تمیز کردن لکه‌ها رسیده است. برای تمیز کردن لکه‌ها از روی پارچه بهتر است کمی از مواد شوینده مخصوص مبلمان را در مقداری آب مخلوط کنید و سپس با یک اسفنج یا پارچه مقداری از محلول را روی لکه بمالید تا از بین برود.
اگر لکه ایجادشده لکه قهوه یا چای باشد می‌توان از مخلوط سرکه سفید و آب هم برای تمیز کردن آنها استفاده کرد. اگر اثر لکه هنوز بر روی پارچه باقی مانده کمی ماست روی آن بریزید و بگذارید مدتی در این حال بماند، سپس آن را تمیز کرده و با محلول پاک‌کننده مجددا محل لکه را تمیز کنید.
لکه چربی لکه سمجی است که معمولا هنگام صرف غذا در اثر ریختن غذا یا دست‌های چرب کودکان روی صندلی میزناهارخوری ایجاد می‌شود. برای از بین بردن لکه‌های چربی می‌توانید کمی مایع ظرفشویی را در آب رقیق کنید و کف حاصل از آن را با یک اسفنج یا پارچه روی لکه قرار دهید و آن را پاک کنید.
اما اگر خواستید از مواد طبیعی برای پاک کردن لکه‌های چربی استفاده کنید مخلوط نمک و الکل سفید را امتحان کنید. مقداری نمک را در الکل مخلوط کنید و آن را با اسفنج روی لکه مورد نظر بمالید تا کاملا تمیز شود. اگر رد الکل روی پارچه باقی ماند با یک پارچه تمیز مرطوب آن را مجددا پاک کنید.
سرسخت‌ترین لکه‌های روغن را می‌توان با استفاده از نوشابه و پودر ماشین لباس‌شویی از بین برد. برای این کار ابتدا با تکه‌ای پارچه که به مقداری نوشابه آغشته شده روی لکه چند ضربه بزنید تا لکه با نوشابه خیس شود. سپس کمی پودر ماشین‌لباس‌شویی را در آب ریخته و با کف حاصل از آن لکه را تمیز کنید. در این مرحله با یک دستمال تمیز مرطوب کف روی پارچه را نیز تمیز کنید. دیگر اثری از لکه باقی نمانده است.

تمیز کردن چوب میز و صندلی ناهار خوری

در تمیز کردن میز و صندلی ناهارخوری اغلب صندلی‌ها بیشتر کثیف می‌شوند اما ممکن است لکه‌های خاصی نیز روی میز ایجاد شود. برای تمیز کردن سطح میز چوبی و قاب چوبی صندلی‌ها از پارچه مرطوب استفاده کنید. اگر چوب میز یا صندلی‌ها طرح‌دار است از یک مسواک کمک بگیرید و گردوخاک درون درزها را به وسیله آن تمیز کنید. اگر لکه‌های چربی روی چوب ایجاد شده می‌توانید کمی مایع ظرفشویی را در آب مخلوط کنید و به وسیله آن لکه‌ها را پاک کنید. سپس محل لکه را حتما با دستمال فورا خشک کنید زیرا رطوبت به چوب آسیب می‌زند

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 49
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 8
  • بازدید امروز : 1
  • باردید دیروز : 46
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 55
  • بازدید ماه : 47
  • بازدید سال : 1,599
  • بازدید کلی : 9,889