loading...

فرش شویی

رفوگری فرش چه کاربردی دارد

عابد بازدید : 231 چهارشنبه 26 آبان 1400 : 10:02 نظرات (0)

در ایران کمتر خانه ای را می توان یافت که حداقل یک فرش در آن نباشد. شاید در هیچ کجای جهان به اندازه ایران جایگاه فرش در خانه ها ثابت شده نباشد. هرچند این هنر دیرینه در میان جهانیان طرفداران زیادی دارد. استفاده مداوم از فرش ها به مرور زمان می تواند موجب آسیب دیدن آن ها شود. در این صورت اگر نخواهید فرش را تعویض کنید به خصوص اگر فرش دستبافت باشد که قیمت بالایی دارد، باید از رفوگری استفاده کنید.

رفوگری فرش درواقع می تواند به عنوان مکملی از هنر فرش بافی تلقی شود. اگر فرش هایتان قدیمی شده و یا دچار آسیب و پارگی شده اند نگران نباشید با عملیات رفوگری تا حد زیادی می توانید این مشکل را حل کنید.

رفوگری فرش چیست؟

رفوگری فرش در واقع به عملیات ترمیم فرش گفته می شود. این عملیات برای رفع عیوب و آسیب دیدگی های فرش و قالی انجام می شود. مثلا اگر بخشی از فرش دچار سوختگی یا پوسیدگی شده باشد با عملیات رفو گری می توانید آن را اصلاح کنید.

اگر عملیات رفوگری فرش را به خوبی و با دقت کافی انجام دهید دیگر نیازی به خرید مجدد فرش نخواهید داشت. چنانچه قصد انجام این عملیات را دارید بهتر است از نیروهای متخصص در قالیشویی ها همچون بهترین قالیشویی تهران قالیشویی عابدینی کمک بگیرید.

فراموش نکنید که این کار نیاز به تخصص ویژه ای دارید و باید انجام آن را به افراد متخصص بسپرید.

چه موقع نیاز به رفوگری فرش دارید

عوامل زیادی وجود دارد که بر اثر آنها ممکن است نیاز به رفوگری داشته باشید. از جمله سوختگی فرش مثلا در اثر افتادن زغال یا خاکستر سیگار بر آن، خراب شدن ریشه های فرش، پوسیده شدن بر اثر نم و رطوبت، بیدزدگی و یا خورده شدن فرش توسط سایر حشرات و غیره.

همان طور که گفته شد با انجام این عملیات دیگر نیازی به هزینه مجدد برای خرید فرش نخواهید داشت. برای دریافت این خدمات و شستشوی فرش و مبل شویی پیشنهاد می کنیم با قالیشویی عابدینی بهترین قالیشویی تهران تماس بگیرید.

نکاتی برای مراقبت و نگهداری از مبلمان منزل

عابد بازدید : 110 یکشنبه 22 تیر 1399 : 16:15 نظرات (0)

نگهداری از مبلمان منزل باعث می‌شود تا این وسایل عمری طولانی‌تر داشته باشند و زیبایی، کارایی و سلامت آنها در طول زمان حفظ شود. مبلمان منزل مانند سایر وسایل خانه، به مرور و با گذشت زمان و میزان استفاده، دچار استهلاک شده و کیفیت اولیه خود را از دست می‌دهند. این در حالی است که با رعایت نکاتی ساده، می‌توان عمر مفید آنها را افزایش داد؛ و علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه، استفاده مفیدتر و باکیفیت‌تری از آنها داشت. در ادامه این مطلب وب‌سایت قالیشویی عابدینی ارزان ترین قالیشویی تهران ، به معرفی مهم‌ترین نکات در این زمینه پرداخته‌ایم.

نکات نگهداری از مبلمان منزل

انتخاب مناسب

مهم‌ترین نکته برای مراقبت و نگهداری از مبلمان، انتخاب مناسب آن، با توجه به نیازها و فضای مورد استفاده است. به عنوان مثال اگر به دنبال مبلمانی برای ساعات متوالی استفاده و استراحت کردن در اتاق نشیمن یا جلوی تلویزیون هستید؛ بهتر است از مبل‌های راحتی با رویه محکم‌تر استفاده کنید. فوم مورد استفاده در این مدل‌ها بهتر است از نوع فوم سرد باشد؛ تا قابلیت ارتجاعی خود را پس از مدت‌ها استفاده حفظ نماید.
اما اگر به دنبال مبلمانی برای پذیرایی هستید؛ انتخاب مدل‌های کلاسیک مشکلی ایجاد نمی‌کند. مگر آنکه میزان استفاده شما از آنها زیاد باشد. در این صورت پیشنهاد می‌کنیم به دنبال نمونه‌های کلاسیک با دسته چوبی باشید و از خرید مبلمان سلطنتی با دسته متکایی اجتناب کنید. چراکه این مدل دسته‌ها، علی‌رغم زیبایی، محل آلوده شدن و خراب شودن فوم هستند.

شستشوی صحیح و به موقع

تمیز کردن مبلمان و مبل شویی کاری تخصصی است و اگر به درستی انجام نشود؛ این وسایل خیلی زود کیفیت و ظاهر زیبای خود را از دست می‌دهند. همچنین اگر در طولانی مدت اقدام به شستشوی آنها نکنید؛ دیگر به‌طور کامل قابل تمیز کردن نیستند.
مبل‌های چرمی را می‌توان به راحتی و به کمک مواد شوینده و یک دستمال مناسب تمیز کرد. اما اگر بخواهید مبل‌های با رویه پارچه‌ای را تمیز کنید؛ کاری سخت‌تر در پیش خواهید داشت. در این زمینه باید از مواد شوینده مناسب و روش مناسب استفاده کنید. در این نوع مبلمان آب و رطوبت نباید به سطوح پایین نفوذ کند؛ و باید بتوانید به نوعی به روش خشک‌شویی سطح رویی مبل‌ها را تمیز نمایید.
چنین کاری علاوه بر تجربه و تخصص، نیازمند وسایل مناسب مانند جاروبرقی آب و خاک است. بنابراین بهترین روش برای انجام آن، استفاده از خدمات مبل شویی خواهد بود. این خدمات را می‌توانید به راحتی در قالیشویی‌ های معتبر بیابید. در این روش مبلمان شما در محل و به صورت کامل تمیز شده و پس از چند ساعت قابل استفاده مجدد خواهند بود.

تغییر چینش فصلی

این کار را هم در مورد مبلمان پذیرایی و راحتی و هم در مورد صندلی‌های میز نهارخوری انجام دهید. با تغییر چینش و جابجا کردن جای صندلی‌ها با یک‌دیگر، کمک می‌کنید تا میزان استفاده از همه آنها یکسان باشد. این کار کمک می‌کند تا پس از مدتی یکی از صندلی‌ها یا مبل‌ها به‌طور کامل فرسوده نشود و مبل و صندلی دیگر کاملا سالم باقی بماند. با این روش اسهلاک مبلمان به‌طور مساوی روی همه بخش‌های آن تقسیم می‌شود.

تعمیر به موقع

اگر یکی از پایه‌ها یا دسته‌های مبلمان شل شده است و صدا می‌دهد؛ بهتر است پیش از جدی‌تر شدن و افزایش میزان خرابی، فکری به حال آن کنید. تعمیر زودهنگام این مشکلات، از افزایش خرابی آنها جلوگیری می‌کند.
اگر کمی فنی باشید و تجهیزات کافی داشته باشید؛ بسیاری از این مشکلات به راحتی و در خانه قابل رفع هستند؛ و نیازی به انجام هزینه ویژه‌ای برای آنها نیست.

دوری از تابش مستقیم آفتاب

نور مستقیم خورشید می‌تواند به مرور موجب رنگ و رو رفته شدن مبلمان شما شود. استفاده از چینش مناسب و روش جابه‌جایی فصلی، استفاده از پرده مناسب و در نهایت استفاده از روکش مبلمان، از جمله کارهایی است که در کاهش شدت این مشکل موثر است.

آشنایی با انواع الیاف فرش ماشینی و ویژگی‌های آن

عابد بازدید : 110 شنبه 07 تیر 1399 : 14:19 نظرات (0)

الیاف فرش ماشینی اصلی‌ترین ویژگی آن است که با توجه به کیفیت آن، کیفیت و ارزش فرش مشخص می‌شود. هرچه الیاف به‌کار رفته در تولید فرش بهتر، بادوام‌تر و زیباتر باشد؛ فرش بافته شده نیز کیفیت بهتری خواهد داشت. به‌طور کلی فرش‌های ماشینی با چند نوع خاص الیاف بافته می‌شود. در این نوشته وب‌سایت قالیشویی عابدینی بهترین قالیشویی تهران ، شما را با انواع الیاف فرش ماشینی آشنا می‌کنیم.
قالیشویی عابدینی به ارائه انواع خدمات قالیشویی تهران و حومه می‌پردازد. در صورت تمایل به دریافت این خدمات می‌توانید با ما تماس بگیرید. کارشناسان قالیشویی عابدینی آماده پاسخ‌گویی به سوالات شما هستند.

آشنایی با انواع الیاف فرش ماشینی

انواع نخ‌های مورد استفاده در فرش ماشینی

در یک دسته‌بندی ساده، نخ‌ها یا الیاف مورد استفاده در فرش‌ها (ماشینی و دستی) شامل سه نخ تار، پود و پرز می‌شود. نخ‌های تار همان نخی است که روی دار قالی در ابتدا و پیش از بافت فرش سوار می‌شود. پود نخی است که پس از بافت هر رج فرش، برای پیوسته نگه داشتن آن، به کمک ابزاری به نام شانه روی رج بافته شده کوبیده می‌شود. در نهایت پرز فرش، قسمت مشخص و سطح فرش است که شکل‌دهنده نقش و طرح آن خواهد بود.

انواع نخ‌های مورد استفاده در تار فرش ماشینی

هرچه کیفیت الیاف مصرفی در تار فرش بیشتر باشد و با روش و کیفیت بالاتری ریسیده شده باشد؛ فرش یک‌پارچگی، استحکام و دوام بیشتری خواهد داشت.
در فرش ماشینی با پرز اکریلیک، از تارهایی با ترکیب مخلوط پنبه و پلی استر، استفاده می‌شود. در فرش‌های ماشینی با پرز BCF و پروپلین، نخ به‌کار رفته برای تار، همان نخ به‌کار رفته برای پرز است؛ و معمولا از نخ BCF استفاده می‌شود. همین ویژگی موجب ارزان‌تر بودن فرش‌های ماشینی پروپلین در مقایسه با فرش‌های ماشینی اکریلیک است.

انواع نخ‌های مورد استفاده در پود فرش ماشینی

به‌طور معمول این نخ در همه فرش‌های ماشینی از جنس پنبه است. نقش جنس الیاف پود مورد استفاده در فرش در ظرافت، زیبایی نقش و استحکام فرش بسیار مهم است؛ اما فراتر از آن، نوع کوبیدن پود و نصب آن، در این موضوع از اهمیت بیشتری برخوردار است.

انواع نخ‌های مورد استفاده در پرز فرش ماشینی

پرزها مهم‌ترین عامل تعیین‌کننده کیفیت فرش ماشینی هستند. هرچه کیفیت پرزها بالاتر باشد؛ طبیعتا فرش انتخابی زیباتر، ظریف‌تر و البته گران‌تر خواهد بود.
در میان الیاف فرش ماشینی به کار رفته برای پرز، اکریلیک اولین و بهترین انتخاب است. بنا بر همین ویژگی نیز فرش‌های ماشینی به فرش‌های 100 درصد اکریلیک، فرش‌هایی با ترکیب درصد مشخصی اکریلیک و BCF یا پلی‌استر و فرش‌های 100 درصد BCF یا پلی‌استر تقسیم‌بندی می‌شوند. در این تقسیم‌بندی فرش‌های کاملا اکریلیک در صدر کیفیت و فرش‌های ترکیبی با درجه اکریلیک بیشتر در رتبه دوم هستند.
نخ‌های اکریلیک تقریبا از هر نظر بهتر از سایر الیاف هستند. این نخ‌ها از ظرافت بالاتری برخوردارند. در نتیجه می‌توان طرح‌های ظریف و خاص را که پیش از این در فرش‌های ابریشمی دستبافت امکان تولید داشت؛ به صورت ماشینی نیز تولید کرد. در واقع نخ اکریلیک اجازه می‌دهد فرش‌هایی حتی تا 1500 شانه تولید نمود.
یک ویژگی دیگر پرزهای اکریلیک، دوام آن است. این پرزها با پا خوردن و شستشوی فرش تغییر رنگ و ماهیت نمی‌دهند و ظرافت و زیبایی خود را حفظ می‌کنند. در حالی که فرش‌های BCF و پلی‌استر، پس از چند بار شستشو ممکن است کیفیت اولیه را نداشته یا حتی آب بروند.
البته این ویژگی‌ها به معنای بد بودن فرش‌های پلی استر نیست. فرش پلی‌استر نیز در جای خود دارای مزایایی است که حتی بعضی مواقع خرید آن را به‌صرفه می‌کند. به عنوان مثال قیمت ارزان‌تر و مقاومت در برابر جذب رطوبت و پوسیدگی، از جمله ویژگی‌هایی است که این فرش را برای مناطق مرطوب تبدیل به انتخاب بهتری کرده است.

معانی رنگ ها در فرش ایرانی و شرقی

عابد بازدید : 84 جمعه 16 خرداد 1399 : 16:06 نظرات (0)

فرش‌های ایرانی و شرقی همیشه به دلیل رنگ‌های متنوعی که در تولیدشان استفاده می‌شود، مشهور بوده‌اند. رنگ نقش مهمی در زندگی ما دارد، از غذایی که می‌خوریم تا دکوراسیونی که انتخاب می‌کنیم. اما با این وجود، متاسفانه وقتی می‌خواهیم برای یکی از اتاق‌های خانه خود قالی بخریم کمتر به سبک و تاثیر آن بر روی احساسات‌مان توجه می‌کنیم. در کنار سبک، رنگ فرش انتخابی شما نیز نشانه المان‌های خاصی است. در این مقاله که از سوی کارخانه قالیشویی عابدینی به عنوان بهترین قالیشویی تهران ارائه شده است بیشتر در مورد معانی رنگ ها در فرش ایرانی و شرقی صحبت می‌کنیم.
طراحی فرش، رج شمار و تکنیک بافت همگی از عواملی هستند که می‌توانند رنگ‌ها را تقویت کنند. به عنوان مثال اگر گره‌های بیشتری در هر اینچ مربع از فرش وجود داشته باشد، رنگ حتی غنی‌تر و پر رنگ‌تر از آنچه که است به نظر می‌رسد. به خصوص اگر فرش ابریشمی باشد. بافندگان قدیمی نکات زیادی را در مورد رنگ می‌دانستند. زیرا آن زمان همه رنگ‌ها از منابع طبیعی تولید می‌شدند.

رنگ ها در فرش ایرانی

فرق فرش شرقی و فرش ایرانی چیست؟

ابتدا با این حقیقت شروع کنیم که همه فرش‌ها با هم یکسان نیستند. فرش شرقی به تمام فرش‌های تولید شده در آسیا گفته می‌شود. از طرفی هر فرشی که الگوی سنتی روی آن وجود دارد نیز فرش شرقی نامیده می‌شود. در حالی که فرش ایرانی در واقع فرش‌های بافته شده در سرزمین پارس است.
در گذشته به این فرش‌ها، فرش پارسی گفته می‌شد. اما امروزه مردم به طور متناوب از کلمه “فارسی” یا “ایرانی” استفاده می‌کنند. با این حال وقتی از کلمه فرش شرقی استفاده می‌شود، منظور ما در تمام فرش‌ها، یعنی همان فرش ایرانی است. چرا که امروزه بسیاری از نقشه‌ها و طرح‌های قدیمی فرش ایرانی در هند و پاکستان نیز بافته می‌شود. این در حالی است که طرح‌های اختصاصی در این کشورها نیز به نوعی از طرح‌های اصیل فارسی وام گرفته‌اند.

معنی رنگ ها در فرش ایرانی

رنگ‌های موجود در فرش‌های شرقی نقش بزرگی در نمادگرایی و داستان‌پردازی دارند. فراموش نکنید که نمادهای موجود روی فرش‌ها دارای اهمیت هستند. در این مقاله می‌خواهیم معانی و نمادگرایی رنگ‌ها را با هم بررسی کنیم. رنگ فرش‌های فارسی و شرقی ارتباط زیادی با نحوه تاثیر روانی آنها بر روی محیط زندگی ما دارد. بنابراین انتخاب رنگ فرش مطابق با احساسات ما، بسیار مهم است. هر رنگی که در فرش استفاده می‌شود، یک معنی خاص دارد. در ادامه به برخی از معانی رنگ ها در فرش ایرانی اشاره می‌کنیم.

  • قرمز به معنی ثروت، شانس، زیبایی، شادی و شجاعت در نظر گرفته می‌شود.
  • پرتقالی یا همان نارنجی به فروتنی، فداکاری و تقوی معروف است.
  • زرد یا طلایی نشان‌دهنده خورشید، شادی، شادابی، قدرت و ثروت است.
  • سبز نمایانگر امید، بهشت، تجدید و بهار است.
  • آبی بیانگر حقیقت، زندگی پس از مرگ و تنهایی است. آبی یک رنگ بسیار محبوب در فرش‌های سنتی و مدرن ایرانی است.
  • بنفش اگر چه کمتر در فرش‌های قدیمی مورد استفاده قرار گرفته است، اما بیانگر خرد، آرامش، درون‌گرایی و معنویت است.
  • قهوه‌ای به معنی مادر زمین و باروری است. این رنگ شاید یکی از مهمترین رنگ‌هایی باشد که باید در زندگی امروزی ما مورد توجه قرار گیرد. قهوه‌ای خاکی یک انتخاب عالی برای ایجاد حس طبیعی بودن کف خانه است. با قدم گذاشتن بر روی فرش قهوه‌ای شما احساس می‌کنید روی خاک قدم گذاشته‌اید.
  • سیاه نمایانگر مرگ و ویرانی در فرش‌های ایرانی است. به همین دلیل در فرش‌های سنتی فارسی زیاد از رنگ سیاه استفاده نمی‌شد. امروزه، رنگ سیاه به کار رفته در فرش‌های مدرن معانی مثبتی مانند “پوچی” یا “رمز و راز” دارد.
  • سفید نشان‌دهنده بی‌گناهی، پاکی و پاکیزگی است. رنگ سفید برجسته‌ترین رنگ به کار رفته در فرش‌های سنتی بافته شده در شهر نائین استان یزد است.

با دانستن این معانی و توجه به آنها حتما می‌توانید فرشی مناسب با احساسات و علایق خود انتخاب کنید که به هنگام شستشوی فرش در قالیشویی یا منزل نیز کمترین آسیب را ببیند. کافیست که کمی دقت کرده و با استفاده از این راهنما، خرید کنید.

اصطلاح میکروفایبر به پارچه‌ای گفته می‌شود که از جنس پلی‌استر و نایلون درست شده و برای تهیه محصولات متنوعی مانند پارچه مخصوص تمیز کردن، لباس و مبلمان کاربرد دارد. نازکی الیاف ساخته شده از این ترکیب معمولا کمتر از 1 دنیر (معیار اندازه‌گیری نازکی نایلون و ابریشم) یا کمتر است. به دلیل همین چگالی فیبری کم، کارخانه‌های تولید مبل از میکروفایبر به عنوان یک جایگزین با دوام و مقاوم در برابر لکه و در جهت کاهش مصرف پنبه، چرم و جیر استفاده می‌کنند.
استفاده از جاروبرقی و تمیز کردن به روش خشکشویی بسیاری از لکه‌های ایجاد شده روی مبل های میکروفایبری را برطرف می‌کند. اما فقط تا زمانی که لکه عمیق نشده باشد. اگر مدت زیادی از کثیف شدن پارچه مبل‌تان گذشته است، کافیست که با کارشناسان قالیشویی عابدینی به عنوان بهترین قالیشویی تهران تماس گرفته و از خدمات مبل شویی ، شستشوی فرش و غیره ما استفاده کنید.
اما اگر لکه هنوز در مراحل اولیه است، می‌توانید با روش زیر تا حدودی آن را از روی مبل خود پاک کنید. قبل از تمیز کردن مبل‌های میکروفایبری، توجه به برچسب درج شده روی مبلمان بسیار مهم است. وجود کلمه “W” روی این برچسب نشان می‌دهد که مبل شما به محلول پایه آب برای تمیزکاری نیاز دارد. این در حالی است که کلمه “S” نیاز به استفاده از مایع پایه محلول را برای تمیز کردن مبل های میکروفایبری نشان می‌دهد. در ادامه روش تمیز کردن هر دو نوع مبل و مراحل مبل شویی را تشریح کرده‌ایم.

تمیز کردن مبل های میکروفایبری

محلول مناسب برای تمیز کردن مبل های میکروفایبری

اگر بعد از بررسی برچسب، کلمه “W” را روی مبلمان خود مشاهده کردید، می‌توانید از روش زیر برای تمیز کردن آن استفاده کنید. البته ممکن است همه مبل‌ها برچسب نداشته باشند. در این صورت بهتر است با کارخانه یا کارگاه سازنده تماس گرفته و این موضوع را از آنها بپرسید.

  • یک بطری اسپری تمیز را با آب گرم پر کنید.
  • بسته به اندازه بطری، 2 تا 3 قطره مایع ظرفشویی ملایم را به آب اضافه کنید. فقط از مواد شوینده مایع استفاده کنید و هرگز از پودر برای انجام این کار استفاده نکنید.
  • با تکان دادن بطری آب و مایع شوینده را با هم مخلوط کنید.
  • یک قاشق سرکه سفید و 1 یا 2 قاشق جوش شیرین را به محلول اضافه کنید. این مواد به مبارزه با بو بد کمک می‌کنند.
  • سپس از این ترکیب به همراه یک حوله سفید و تمیز برای پاک کردن مبلمان استفاده کنید.

اما اگر کلمه “S” روی برچسب مبلمان‌تان نوشته شده است و یا مطمئن هستید که می‌توانید از یک ماده حلال برای تمیز کردن آن استفاده کنید، روش زیر مناسب‌تر است:

  • یک بطری اسپری تمیز را تا نیمه با آب گرم پر کنید.
  • باقیمانده بطری را با حلالی مانند آمونیاک یا الکل پر کنید.
  • درپوش بطری را بگذارید و با تکان دادنش، آب و حلال را با هم مخلوط کنید.
  • حال می‌توانید مبل را به کمک این محلول و حوله سفید، تمیز کنید.

چند نکته مهم

  • مبل‌هایی که دارای برچسبی با مضمون”S / W” هستند را می‌توان هم با محلول پایه آب و هم با آب ترکیب شده با یک نوع محلول تمیز کرد.
  • حتما از یک دستمال تمیز و حوله‌ای که بدون پرز است برای تمیز کردن استفاده کنید و بعد از تمیزکاری اجازه دهید مبل در مجاورت هوا خشک شود.
  • قبل از استفاده از این ترکیبات روی قسمت‌هایی از مبل که زیاد در معرض دید هستند، کمی از آن را روی گوشه‌ای از پارچه مبلمان‌تان که زیاد دیده نمی‌شود تست کنید. به خصوص ترکیب دوم که حاوی آمونیاک یا الکل است. البته می‌توانید از شوینده‌های مخصوص هم برای تمیز کردن مبل های میکروفایبری استفاده کنید. به شرطی که این شوینده‌ها را بشناسید و از مارک و نوع مناسب آن استفاده کنید.
  • نکته بعدی این که مبل های میکروفایبری را باید به صورت مرتب با جاروبرقی تمیز کنید و اجازه ندهید گرد و خاک به صورت عمیق در آن نفوذ کند

چگونه می‌توان گرد و غبار را در خانه کاهش داد؟

عابد بازدید : 94 چهارشنبه 31 اردیبهشت 1399 : 14:32 نظرات (0)

گرد و غبار ذرات ریزی هستند که از سلول‌های مرده بدن انسان و الیاف موجود در وسایل خانه ناشی می‌شوند. به عنوان مثال تختخواب و مبلمان منزل منبع جذب و تولید این ذرات هستند. اگر می‌خواهید به طور کلی از شر گرد و غبار خلاص شوید و همیشه خانه‌ای تمیز داشته باشید باید تختخواب را هر هفته تمیز کرده و ملافه‌های آن را عوض کنید. از طرفی هم هر چند هفته یک بار باید پارچه مبلمان را به صورت اصولی و با استفاده از بخارشوی تمیز کنید. البته بخشی از گرد و خاکی که روی پارچه مبل می‌نشیند، به دلیل تاخیر در گردگیری، در عمق مبلمان نفوذ کرده و شما را ناچار به استفاده از خدمات مبل شویی و شستشوی فرش و قالیشویی می‌کند.
بنابراین تمیزکاری هفتگی و رعایت نکاتی که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم می‌تواند راه چاره‌ای برای خانم‌های خانه‌دار باشد.

پاک کردن گرد و غبار در خانه

روش‌های ساده برای خلاص شدن از شر گرد و غبار

تمیز کردن جاروبرقی

همه ما از جاروبرقی برای تمیز کردن خانه استفاده می‌کنیم و تصورمان این است که این وسیله برای تمیزکاری است. این در حالی است که اگر جاروبرقی کثیف باشد و فیلترها و کیسه‌اش به موقع تعویض نشود، خودش منبع انتقال آلودگی و گرد و خاک به فرش و دیگر وسایل خانه است. بنابراین اگر فیلتر و کیسه جاروبرقی قابل تعویض است، آنها را حداقل هر یک ماه یک بار تعویض کنید. اما اگر دائمی هستند باید آنها را کاملا تکانده و از گرد و غبار عاری کنید و سپس داخل ماشین لباسشویی بشویید.

تعویض یا تمیز کردن فیلتر هود

هود وسیله‌ای بسیار کاربردی برای خارج کردن دود و بوی غذا از خانه است. اما این وسیله به دلیل مکشی که دارد، ممکن است همراه با دود مقدار از گرد و غبار داخل آشپزخانه را نیز به سمت خود بکشد. به همین خاطر است که وقتی به فیلتر آن نگاه می‌کنیم، همراه با چربی، مقدار گرد و خاک نیز درون آن وجود دارد. بنابراین تمیز کردن فیلترهای دائمی و تعویض کردن فیلترهای یکبار مصرف موجب می‌شود که از ورود مجدد این ذرات به داخل خانه جلوگیری شود.

کاهش به هم ریختگی وسایل

حتما شما هم متوجه شده‌اید که وقتی وسایل خانه به هم ریخته هستند، گرد و خاک بیشتری را جذب می‌کنند. بنابراین از به هم ریختگی وسایل خانه جلوگیری کنید و سعی کنید همه چیز سر جای خودش باشد.

تمیز کردن مبل و تختخواب

همانطور که گفتیم، بخشی از گرد و خاکی که در خانه شما در گردش است، ناشی از وسایلی است که از الیاف پارچه‌ای ساخته شده‌اند. مبلمان یکی از این وسایل است. با این وجود تمیز کردن رومبلی‌ها با استفاده از جاروبرقی و سپس بخارشوی روشی منطقی برای کاهش گرد و غبار خانه است.
از طرفی شما هر شب حداقل 8 ساعت در رختخواب می‌خوابید. بنابراین طبیعی است که بخشی از سلول‌های مرده پوست بدن‌تان روی تخت تجمع پیدا کند. با این وجود هر بار که از تخت استفاده می‌کنید ممکن است ذرات ریز روی آن بلند شده و مجدد روی وسیله دیگری بنشینند. پس سعی کنید حداقل هر هفته یک بار تخت و به خصوص تشک را اصولی تمیز کردن و ملافه‌ها را نیز بشویید. با این کار می‌توانید تجمع این ذرات موذی را به شدت کاهش دهید.
البته رعایت همین چند نکته ساده می‌تواند تا حدود زیادی میزان گرد و خاک در جریان را در خانه کاهش دهد، اما برای این که دیگر خبری از این ذرات در خانه نباشد، باید فرش‌ها، مبلمان، موکت، تشک تخت و وسایلی از این دست را حداقل سالی دو بار شستشو دهید. برای دریافت این خدمات از جمله مبل شویی ، شستشوی فرش ، رفوگری فرش و غیره می‌توانید با کارشناسان بهترین قالیشویی تهران تماس گرفته و از مشاوره تخصصی آنها در این زمینه استفاده کنید.

چطور کپک روی فرش و موکت را از بین ببریم؟

عابد بازدید : 118 پنجشنبه 25 اردیبهشت 1399 : 11:08 نظرات (0)

تشکیل کپک روی فرش می‌تواند بوی ناخوشایندی در خانه ایجاد کند؛ فرش را خراب کند و باعث ایجاد خس خس سینه در افراد مبتلا به آسم شود. بنابراین برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی، در گام اول باید به طور مرتب زیر مبلمان و جاهای دور از دید را بررسی کنید. اگر قارچ به عمق فرش و موکت نفوذ کرده باشد، پاک کردن آن در خانه کار دشواری است و باید از خدمات شستشوی فرش در قالیشویی استفاده کنید. متخصصان ما یکی از باتجربه‌ترین کارشناسان مبل شویی و قالیشویی تهران هستند و می‌توانند در این زمینه به شما کمک کنند. ما در کارخانه قالیشویی عابدینی با استفاده از شوینده‌های حرفه‌ای می‌توانیم در اسرع وقت مشکل فرش یا موکت شما را رفع کرده و کپک روی آن را از بین ببریم.

چطور کپک روی فرش و موکت را از بین ببریم

به غیر از روش‌های شستشوی فرش ، که قالیشویی‌ها از آنها استفاده می‌کنند، چند روش خانگی نیز برای از بین بردن کپک روی فرش و موکت وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم. البته این روش‌ها در شرایطی موثر هستند که کپک به عمق فرش نفوذ نکرده باشد.

از بین بردن کپک روی فرش با استفاده از لوازم موجود در خانه

روش اول

  • تمام پنجره‌ها و درهای اتاق را باز کنید. جریان هوا رطوبت محرک قارچ را کاهش داده و بوی آن را از بین می‌برد. اگر قصد استفاده از یک ماده شیمیایی تمیزکننده را دارید، گردش هوای ایجاد شده به این روش احتمال میزان تحریک‌شدگی ریه‌ها و چشم‌ها را کاهش می‌دهد. اگر اتاق پنجره ندارد، پنکه روشن کنید.
  • اگر امکان دارد فرش را در معرض نور خورشید قرار دهید. اجازه دهید فرش بین 24 الی 48 ساعت جلوی تابش مستقیم نور خورشید باشد. این کار به از بین بردن اسپورهای قارچ کمک کرده و رطوبت موجود در آن را از بین می‌برد. اگر الیاف فرش به صورت عمیق آلوده شده باشد، خشک کردن آن به این روش خیلی بیشتر از اینها طول می‌کشد.
  • در مرحله بعد باید رطوبت را با جوش شیرین از بین ببرید. جوش شیرین رطوبت را جذب کرده و بو را کاهش می‌دهد. روی منطقه کپک زده جوش شیرین بپاشید و بگذارید این ماده یک شب روی فرش بماند. سپس از جاروبرقی استفاده کنید.
  • بعد از خشک شدن فرش می‌توانید از سرکه سفید استفاده کنید. اگرچه سرکه قارچ را از بین نمی‌برد، اما گزینه‌ای ارزان و اغلب مؤثر است. کافیست که کمی سرکه را به آرامی روی فرش اسپری کنید و آن را با یک برس سفت پاک کنید. سپس فرش را با یک دستمال تمیز خشک کنید.

روش دوم

  • می‌توانید از یک شوینده ضدقارچ نیز استفاده کنید. اسپری‌های ضدقارچ در بیشتر سوپر مارکت‌ها یافت می‌شوند. قبل از مصرف، برچسب روی محصول را با دقت بخوانید و آن را طبق دستورالعمل استفاده کنید. محصول خریداری شده باید مخصوص فرش باشد. اسپری‌های ضدقارچ که برای تمیز کردن آشپزخانه یا حمام طراحی شده‌اند ممکن است رنگ فرش را تغییر بدهند.
  • البته به جای محلول‌های تجاری می‌توانید از مخلوطی از سفیدکننده و آب استفاده کنید. نصف فنجان سفیدکننده را در یک گالن آب مخلوط کنید. ابتدا این محلول را روی گوشه‌ای از فرش خود تست کنید تا مطمئن شوید باعث ایجاد تغییر رنگ نمی‌شود. البته این روش را بیشتر برای از بین بردن کپک روی موکت توصیه می‌کنیم. سعی کنید تا جای امکان از سفیدکننده استفاده نکنید.
  • بعد از تمیز کردن کپک، مانند روش اول فرش را در معرض نور مستقیم خورشید قرار دهید تا خشک شود.
    نکته آخر این که کپک روی فرش و موکت لکه‌ای نیست که به راحتی پاک شود. به خصوص اگر قدیمی باشد. بنابراین توصیه ما این است که به محض مشاهده چنین لکه‌هایی برای شستشوی فرش با یک قالیشویی معتبر همچون قالیشویی عابدینی بهترین قالیشویی تهران تماس گرفته و از آنها برای از بین بردن این لکه کمک بگیرید. استفاده از خدمات حرفه‌ای قالیشویی‌ ها نه تنها از خراب شدن فرش جلوگیری می‌کند بلکه در کمترین زمان ممکن نیز این مشکل را حل می‌کند.

چرا زمستان بهترین زمان برای شستشوی مبل و تمیز کردن فرش است؟

عابد بازدید : 77 دوشنبه 15 اردیبهشت 1399 : 16:42 نظرات (0)

هم کریسمس و هم عید نوروز در زمستان واقع شده‌اند و همین موضوع باعث می‌شود که اکثر مردم جهان مجبور باشند در زمستان خانه تکانی کنند. ولی متاسفانه یک باور غلط در جوامع وجود دارد و آن این است که زمستان فصل خوبی برای مبل شویی و تمیز کردن و شستشوی فرش نیست. این در حالی است که زمستان در حقیقت یکی از بهترین اوقات سال برای مبل شویی و تمیز کردن و شستشوی فرش است. اما چرا بیشتر متخصصان این فصل سال را برای انجام کارهای خانه و به خصوص مبل شویی و شستشوی فرش مناسب می‌دانند؟ با قالیشویی عابدینی ارزان ترین قالیشویی تهران همراه شوید تا از دلایل آنها مطلع شوید.

بهترین زمان برای شستشوی مبل و تمیز کردن فرش

مهمترین فواید شستشوی مبل و تمیز کردن فرش در زمستان

جلوگیری از آسیب‌دیدن بافت فرش

در بیشتر شهرهای سردسیر جهان، از نمک برای جلوگیری از سر خوردن افراد و ماشین‌ها در معابر استفاده می‌شود. بنابراین طبیعی است که در طول ماه‌های سرد، این نمک وارد خانه ما شده و روی فرش‌ها جا خشک کند. قرار گرفتن در معرض منیزیم و کلرید کلسیم می‌تواند فرش را خراب کند. از طرفی نمکی که روی معابر و در جاده‌ها می‌ریزند، اثر قلیایی زیادی دارد و تاثیر عمیقی روی فرش می‌گذارد. بنابراین برای خلاص شدن از شر نمک، علاوه بر جارو کشیدن باید مبل‌ها و فرش‌ها را هر چند هفته یک بار با محلول سرکه و آب بشویید.

صرف زمان بیشتر در خانه

بیشتر روزهای زمستان به دلیل سرما و بسته شدن راه‌ها، اعضای خانواده در کنار هم هستند. بنابراین شما به عنوان خانم خانه باید مکان باکیفیتی را برای اعضا فراهم کنید. از طرفی در این فصل بیشتر مایعاتی مانند قهوه، چای و سوپ استفاده می‌شود. پس احتمال کثیف شدن فرش‌ها نیز بالا می‌رود. ماندن در خانه موجب می‌شود که شما زیاد از مبلمان و فرش‌ها استفاده کرده و نیاز به تمیز کردن را بیشتر احساس کنید.

خشک شدن سریع‌تر فرش‌ها

همه از تمیز کردن و شستشوی فرش در زمستان امتناع می‌کنند. چرا که تصور دارند فرش در زمستان نسبت به سایر فصول دیرتر خشک می‌شود. بر خلاف تصور عموم، فرش در زمستان زودتر خشک می‌شود. اگر برای شستشوی فرش با قالیشویی تماس گرفته‌اید که اصلا نگران نباشید. چرا که معتبرترین و ارزان ترین قالیشویی تهران دارای گرمخانه می‌باشند و حتی ممکن است زودتر از فصول گرم، فرش شما را خشک تحویل دهند. اما اگر در خانه روی مبلمان و فرش‌ها شامپو فرش کشیده باشید، باز هم نباید نگران خشک شدن آنها باشید. چرا که در زمستان، هوای داخل خانه بسیار گرمتر از فصل تابستان است. بنابراین فرش زودتر خشک می‌شود. گرمای داخل خانه به جذب سریع‌تر رطوبت کمک خواهد کرد و اثاثیه شسته شده را خشک‌تر از همیشه می‌کند.

ورود خاک به خانه

در زمستان به غیر از نمک جاده، خاک بیشتری نیز با کفش‌ها وارد خانه می‌شود. بنابراین بهتر است که در روزهای آخر زمستان، حتی اگر برای شستشوی اساسی، از خدمات شسشتوی فرش و مبل شویی در قالیشویی استفاده نمی‌کنید؛ خودتان در خانه با شامپو فرش یا محلول سرکه و آب، فرش‌ها و مبلمان را تمیز کنید. اگر خاک تا بهار روی اثاثیه خانه بماند، عمیقا به آن نفوذ کرده و کار شستشو را سخت‌تر می‌کند.

از بین بردن آلرژن‌هایی که در سرما پرورش می‌یابند

مهمترین مزیت تمیز کردن فرش در زمستان، رهایی از آلرژن‌های مضری است که تمایل به پرورش در هوای سرد دارند. درجه حرارت پایین باعث رشد میکروب‌ها می‌شود. بنابراین، بیشتر آلرژن‌ها در سرما زنده می‌مانند و به سرعت پخش می‌شوند.
علاوه بر این، زمستان زمانی است که بیشتر افراد در داخل خانه و در مجاورت یکدیگر زندگی می‌کنند. این شیوه زندگی به گسترش آلرژن‌ها کمک می‌کند. از طرفی شیوع سرماخوردگی و آنفولانزا در این فصل بیشتر است. ضمنا گفته شده است که فرش‌ها یک کانون گرم برای رشد آلرژن‌ها هستند. با این وجود اگر می‌خواهید خودتان و اعضای خانواده‌تان از بیماری دور باشید؛ حتما اثاثیه منزل به خصوص مبلمان و فرش‌ها را چند بار در طول زمستان به صورت اساسی تمیز کنید.

نحوه گندزدایی و ضدعفونی کردن تشک

عابد بازدید : 108 سه شنبه 09 اردیبهشت 1399 : 16:48 نظرات (0)

ما حدود یک سوم عمر خود را روی تشک می‌گذرانیم. اما گاهی اوقات پیش می‌آید که به دلیل استفاده مکرر یا ریختن مایعات رنگی، تشک‌مان کثیف و لکه می‌شود. در این شرایط برای ضدعفونی کردن تشک و لکه‌بری از روی آن به روش اصولی و بهداشتی، توصیه ما استفاده از خدمات قالیشویی است. به جز استفاده از خدمات قالیشویی تهران و سایر شهرهای ایران، برای تمیز کردن تشک می‌توانید از تکنیکی که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم نیز استفاده کنید.

ضدعفونی کردن تشک

ضدعفونی کردن تشک

توصیه متخصصان بهداشتی این است که حداقل دو بار در سال تشک خود را ضدعفونی کنید تا از شر بیماری‌های مختلف در امان باشید. حتی اگر تشک‌تان تمیز به نظر می‌رسد و لکه مشهودی ندارد، باز هم لازم است که هر شش ماه یک بار آن را تمیز کنید. تمیز کردن تشک به روش اصولی باعث می‌شود عمر آن نیز بیشتر شود.

ملافه‌ها و محافظ تشک را جدا کرده و بشویید

باید حداقل هفته‌ای یک بار ملحفه‌های روی تشک را عوض کنید تا تشک تمیز و بهداشتی بماند. علاوه بر تعویض منظم ملحفه‌ها، برای ضدعفونی کردن تشک باید تمام رو متکایی‌ها را نیز تمیز کنید. ملحفه چربی بدن و گرد و غبار محیط را به خود جذب می‌کند. بنابراین تمیز کردن منظم آن باعث می‌شود که محل خواب‌تان همیشه تمیز و بهداشتی باشد.
پس تمام ملحفه‌های تخت، از جمله محافظ تشک، را در ماشین لباسشویی بشویید. گرد و غبار، باکتری‌ها و احتمالا کنه‌هایی که روی ملحفه‌ها زندگی می‌کنند، نمی‌توانند گرمای ماشین لباسشویی را تحمل کنند. بنابراین اگر می‌خواهید تشک تمیزی داشته باشید؛ در گام اول باید ملحفه‌های تخت را به صورت منظم بشویید. حتماً برای شستشوی روتختی و محافظ تشک از آب گرم و مواد شوینده مخصوص لباسشویی استفاده کنید. برای گرما دادن بیشتر، از خشک‌کن نیز استفاده کنید.

روی تشک را جاروبرقی بکشید

اگر ملحفه را برداشتید و هیچ گونه آلودگی و لکه‌ای روی تشک پیدا نکردید، لازم نیست که حتما عمیقا تشک را تمیز کنید. در این شرایط فقط کافی است که با سری تمیز جارو برقی، رو تشک را جارو بکشید تا گرد و غبارهای سطحی از روی آن پاک شود. نیازی به پاک‌کننده‌های مایع و مواد بوگیر ندارید. اگر برای‌تان امکان‌پذیر بود، بعد از جارو کشیدن، از بخارشوی نیز استفاده کنید.
در صورت امکان، تشک را از اتاق بیرون بیاورید و زیر نور آفتاب آن را تمیز و ضدعفونی کنید. نور آفتاب یک ضدعفونی‌کننده فوق‌العاده است. اگر حیاط دارید، کف حیاط را ملحفه انداخته و تشک را زیر نور مستقیم خورشید جارو بکشید. جارو کشیدن در این شرایط گرد و غبار، خاک، سلول‌های مرده پوست و مواد حساسیت‌زا را از بین می‌برد.
لبه‌ها، درزها و شکاف‌ها را فراموش نکنید. بیشتر موجودات میکروسکوپی که موجب حساسیت و مشکلات پوستی می‌شوند در این مکان‌ها خود را مخفی می‌کنند. بعد از تمیز کردن بگذارید تشک چند ساعتی زیر نور آفتاب بماند تا کاملا گرم شود.

چطور لکه‌های تشک را از بین ببریم؟

اگر جاروبرقی و بخارشوی آلودگی‌ها یا لکه‌های تشک را از بین نبرد، لازم است روش تمیز کردن عمیق را امتحان کنید. این روش بیشتر طول می‌کشد اما نتیجه بهتری نیز دارد. اگر تشک‌تان فومی است، بیشتر مراقب باشید. درست است که این دستورالعمل برای از بین بردن لکه‌ها و بوی بد تشک مفید است، اما مراقب باشید که مایع مورد استفاده، فوم تشک را خیس نکند. خیس شدن فوم باعث ایجاد کپک و قارچ می‌شود.
توصیه اول ما به شما این است که آلودگی‌های تشک را با سرکه تمیز کنید. اگر لکه‌ها به این روش از بین نمی روند؛ حتما کار را به کاردان بسپارید. برای گندزدایی و ضدعفونی کردن تشک به کمک سرکه، به مواد زیر نیاز دارید:

  • 2 فنجان سرکه
  • 15 قطره اسانس گیاهی خوشبو
  • 1 عدد قوطی اسپری

بطری را با سرکه پر کنید و اسانس را به آن بیفزایید. سپس این ترکیب را روی تشک اسپری کنید. به طوری که سطح آن با مخلوط سرکه کاملا خیس شود. بگذارید تشک زیر نور آفتاب خشک شود. تا زمانی که آلودگی‌ها و لکه‌ها پاک نشده‌اند، این روش را تکرار کنید. پس از از بین رفتن آلودگی‌ها، از اسپری ضدعفونی‌کننده یا ضدباکتریایی استفاده کنید.
البته استفاده از این روش‌ها فقط در شرایطی توصیه می‌شود که لکه‌ها عمیق و کهنه نیستند. اگر تشک تخت‌تان آنقدر کثیف شده است که دیگر با این روش‌ها تمیز نمی‌شود؛ برای شستشو آن باید حتما از خدمات قالیشویی استفاده کنید.

پرفروش ترین طرح های فرش بازار فرش ایران

عابد بازدید : 139 دوشنبه 01 اردیبهشت 1399 : 12:44 نظرات (0)

فرش ایرانی هنری اصیل است که به عنوان نماد هنر ایرانی در سراسر جهان شناخته می‌شود. طرح در فرش ایرانی بسیار متنوع است و به منطقه‌ای که در آن بافته شده بستگی دارد. انواع طرح فرش ایرانی نظیر طرح شاه عباسی، بته جقه، طرح ماهی، طرح افشان و… زیبایی کم‌نظیری در فضای منزل خلق می‌کند. این طرح‌ها علاوه بر فرش دستبافت در تولید فرش‌های ماشینی نیز به کار می‌رود. در این مقاله با پرفروش ترین طرح های فرش در بازار فرش ایران آشنا می‌شویم.

شستشوی فرش اگر با رعایت اصول و دقت کافی انجام نشود از عمر مفید آن می‌کاهد و شما ناچار باید برای خرید فرش جدید مجددا هزینه صرف کنید. خدمات مبل شویی و شستشوی فرش در قالیشویی عابدینی بهترین قالیشویی تهران فرش شما را به بهترین نحو می‌شوید.

پرفروش ترین طرح های فرش ایران

فرش نائین

فرش نائین با کیفیت بالا و ظرافت در بافت در اندازه‌های متنوعی بافته می‌شود. این فرش به دلیل برخورداری از زمینه رنگی روشن و مات و طرح پرنقش و متراکم همواره بسیار مورد استقبال قرار می‌گیرد. لچک و ترنج اصلی‌ترین طرحی است که در بافت فرش نائین به کار می‌رود و بسیار متنوع است. از سایر طرح‌هایی که در بافت فرش نائین به کار می‌رود می‌توان به طرح معروف شاه عباسی اشاره کرد. به طور کلی طرح‌هایی در فرش نائین به چشم می‌خورد که نشان‌دهنده سنتی‌ترین طرح‌های ایرانی است.
درختی، نقش گنبد، حاج خانمی، محرابی، قابی، افشان، کتیبه‌ای و تاریخی از دیگر نقش‌های خاص در فرش نائین است. همه این طرح‌ها با ظرافت و پرکاری بسیار از سوی طراحان فرش نائین طراحی می‌شود.
در بافت فرش نائین از رنگ‌های طبیعی و سنتی استفاده می‌شود. 11 رنگ اصلی شامل کرم یا نخودی، خاکی سیر، خاکی باز، قهوه‌ای، عنابی، سرمه‌ای، لاجوردی، آبی آسمانی، آبی سیر، لاکی و موشی و رنگ‌های فرعی نظیر ماشی، یشمی، سبز و مسی-صورتی جلوه کم‌نظیری به فرش نائین می‌بخشند.

فرش کاشان

مشخصه اصلی فرش کاشان برخورداری از بافت ظریف و بسیار ریز است که باعث می‌شود نقش و طرح فرش حالت برجسته داشته باشد و جلوه ظاهری آن چشمگیرتر باشد. از نظر طرح و نقشه وقتی به فرش کاشان نگاه می‌کنیم فرش اصفهان در ذهنمان مجسم می‌شود. در حال حاضر بیشتر طرح لچک و ترنج با گل‌های شاه عباسی در بافت فرش‌های کاشان به کار می‌رود که بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.
ترنج، محراب، محتشم کاشان، گلدانی و درختی کاشان، شکارگاه، بته‌جقه‌ای و سجاده‌ای شناخته‌شده‌ترین طرح‌های فرش کاشان هستند. رنگ فرش کاشان در گذشته بسیار زنده‌تر بود و زمینه لاکی با حاشیه سرمه‌ای در همه فرش‌های کاشان عمومیت داشت، اما در حال حاضر از رنگ‌های ملایم برای بافت این فرش استفاده می‌شود.

فرش تبریز

شهر تبریز از سوی شورای جهانی صنایع دستی با عنوان «شهر جهانی بافت فرش» معرفی شده است. بافت فرش در این شهر به دوران صفویه می‌رسد. در حال حاضر تبریز از قطب‌های بافندگی مهم ایران به شمار می‌آید.
از پرفروش ترین طرح‌ های فرش تبریز می‌توان به طرح اسلیمی، مستوفی، ترنج، ماهی یا هراتی، میناخانی، گلدانی، درختی، باغی و شکارگاه اشاره کرد. در سال‌های اخیر طراحان و بافندگان تبریزی در نقش، رنگ و بافت خلاقیت بسیاری به خرج داده‌اند و آثار نفیسی را خلق کرده‌اند. آنها با استفاده از رنگ‌های همگون و ایجاد سایه روشن در متن فرش و گل‌های آن، نقش‌های برجسته ایجاد کرده‌اند که جلوه فرش تبریز را دوچندان کرده است.
یکی از ویژگی‌هایی که در طرح فرش تبریز به چشم می‌خورد، دورگیری گل‌ها و برگ‌ها با ابریشم رنگی و سفید است. در طرح زیرخاکی که یکی از مطرح‌ترین طرح‌های فرش تبریز است، با استفاده از رنگ‌های خاص نظیر بژ، سدری و زیتونی حالت زیرخاکی به نقش فرش داده می‌شود.
در حال حاضر در تبریز، خوی و مرند فرش‌ها را بیشتر با طرح‌های لچک ترنج، گلدانی، درختی و بته‌جقه‌ای می‌بافند. سرزندگی و طراوت رنگ در قالی‌های تبریز بیش از هر چیز نظر علاقه‌مندان به فرش را جلب می‌کند.

تعداد صفحات : 5

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 49
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 8
  • آی پی دیروز : 8
  • بازدید امروز : 10
  • باردید دیروز : 46
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 64
  • بازدید ماه : 56
  • بازدید سال : 1,608
  • بازدید کلی : 9,898